Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-02-28 05:07

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/krav-pa-varningstexter-mot-den-allt-aggressivare-spelreklamen/

Ekonomi

Krav på varningstexter mot den allt aggressivare spelreklamen

Storbritannien inför krav på varningsmärkning för spelreklam. Spelberoendes riksförbund vill se det samma i Sverige.
Storbritannien inför krav på varningsmärkning för spelreklam. Spelberoendes riksförbund vill se det samma i Sverige. Foto: Wayne Parry/AP

Varningsmärk spelreklamen. Det kravet kommer Spelberoendes riksförbund.

– Det finns varningstexter på tobak och alkohol. Då är det rimligt att det även finns på spel, säger Henrik Armus, förbundets ordförande och menar att Sverige borde följa Storbritanniens exempel.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in