Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-08-02 04:40

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/kunden-lika-mycket-fanbarare-for-varumarket/

EKONOMI

”Kunden lika mycket fanbärare för varumärket”

Bild 1 av 2
Foto: Robin Utrecht/TT
Bild 2 av 2
Foto: Eric Risberg/AP

Värderingar hos företag är en viktig faktor när svenskarna avgör var de vill shoppa. Det visar en ny rapport.

– Det som vi köper är också ett sätt att ta ställning i vissa frågor och visa på vem man är och vill vara, säger forskaren Eva Ossiansson.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in