Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-01-19 17:54

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/lagpriskedjor-betalar-dyrt-for-sin-expansion/

Ekonomi

Lågpriskedjor betalar dyrt för sin expansion

”Vi har lyssnat på de svenska kunderna och utökat andelen färska varor som frukt och grönt”, säger Johannes Granqvist, chef för Lidls senast öppnade butik i Stockholm.
”Vi har lyssnat på de svenska kunderna och utökat andelen färska varor som frukt och grönt”, säger Johannes Granqvist, chef för Lidls senast öppnade butik i Stockholm. Foto: Anette Nantell

Lågpriskedjorna växer och tar försäljning från den vanliga dagligvaruhandeln. De kommande åren förväntas Lidl och Netto växa väsentligt. Men de betalar ett högt pris. Flera miljarder har runnit ur företagen sedan de etablerade sig, visar DN:s genomgång.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in