Du följer nu ämnet: STOCKHOLMS STAD (sparas i Mitt DN)
Ekonomi

Långa förseningar på leveranser från H&M:s onlinebutik

H&M har problem med leveranser.
H&M har problem med leveranser. Foto: Henrik Montgomery/TT

Hennes & Maurtiz har problem med sina leveranser. Klädjätten kan inte leverera produkterna i tid och många kunder framför sina klagomål på företagets Facebook-sida. 

Orsaken till att klädkedjan har så stora problem sägs vara att distributionscentralen i Borås genomgår en omkonstruktion. Det har orsakat en del förseningar i både Sverige och Norge, enligt Hennes & Maurtiz, skriver Bloomberg News.

”Vi hoppas att våra kunder har förståelse för detta och vi beklagar för besväret” har H&M:s pressansvariga Katarina Gustafsson skrivit i ett mejl till Bloomberg News. 

Klädföretaget har vanligtvis en leveranstid på sju dagar men för vissa kunder har det tagit upp till en månad att få sin beställning. En missnöjd kund har berättat att det tog över 20 dagar för att få hem ett paket - och när det väl kom så innehöll det fel varor. 

Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik. Läs mer här.
Kommentera artikeln
I samarbete med tjänsten Ifrågasätt erbjuder DN nu möjligheten att kommentera artiklar på Ledare, DN Debatt, Kultur, Insidan och Sthlm. Kanske kan du bidra med andra synvinklar och fakta? Håll dig till ämnet och håll en god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.