”Klimatsmart”, ”hållbart” och ”bra för miljön ”. I reklam haglar löftena – men hur sanna är de?
Anmälningarna om missvisande miljöpåståenden har ökat de senaste åren.
– Det är ett stort engagemang i den här frågan, och det känner företagen naturligtvis till, säger Elisabeth Trotzig, Reklamombudsmannen.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis till lucia.
Alla artiklar gratis fram till 13 december, sen för halva priset i ett helt år (endast 75 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.
-
Dagligt nyhetsbrev med handplockad läsning
-
Obegränsad tillgång till alla artiklar på DN.se
-
Tidningen i digital version (Ingår första 30 dagarna)
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.