Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.
En utskrift från Dagens Nyheter, 2018-11-18 11:46 Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/miljoteknik-marknadsfors-daligt/
Du följer nu ämnet: STOCKHOLMS STAD (sparas i Mitt DN)
Ekonomi

Miljöteknik marknadsförs dåligt

Svenska miljöteknikföretag är bra på teknik- och produktutveckling men inget vidare på marknadsföring, visar en forskningsrapport som Östgöta Correspondenten rapporterar om.

Forskare från Sverige, Lettland och Estland har intervjuat företrädare för 100 miljöteknikföretag i Östersjöregionen.

Forskaren Per Frankelius, docent vid universitetet i Örebro, anser att företagen måste bli bättre på att marknadsföra sina produkter internationellt.

Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik. Läs mer här.
© Detta material är skyddat enligt lagen om upphovsrätt
Kommentera artikeln
I samarbete med tjänsten Ifrågasätt erbjuder DN möjligheten att kommentera vissa artiklar. Håll dig till ämnet och håll en god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.