Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-02-22 04:33

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/motor/design-och-teknik-i-skon-forening/

Motor

Design och teknik i skön förening

Bild 1 av 8 En fräck roadster, sommar, sol och en tom kurvig landsväg. Bättre blir det inte.
Foto: Ville Eklind
Bild 2 av 8 Radialmonterade bromsok från Brembo är både effektiva och pryder sin plats vid de svartlackerade ekerfälgarna.
Foto: Ville Eklind
Bild 3 av 8 Dubbla ljuddämpare från Akrapovic är original, en sportdämpare från samma tillverkare finns som tillval.
Foto: Ville Eklind
Bild 4 av 8 Nytt och gammalt i skön förening. Runda mätare och en växel­indikator som delar plats med färddatorn.
Foto: Ville Eklind
Bild 5 av 8 BMW:s klassiska boxer-twin slåss om uppmärksamheten med en snygg och funktionell upp-och-nedgaffel.
Foto: Ville Eklind
Bild 6 av 8 En av många läckra detaljer: rund lykta med BMW-loggan i centrum.
Foto: Ville Eklind
Bild 7 av 8 Jämfört med Hondas retromodell GB500 från 80-talet har R nineT dubbelt av det mesta, men är inte helt olik med sitt caféracerstuk.
Foto: Ville Eklind
Bild 8 av 8
Foto: Ville Eklind

Om man ska bygga en motorcykel för att fira 90 år som tillverkare får man inte göra några misstag. Det har gruppen bakom BMW R nineT inte heller gjort.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in