Det är i Japan som utvecklingen av vätgas gått längst. Den energifattiga ö-nationen har satsat hårt på drivmedlet, och med på tåget är landets biltillverkare. Vi träffar Yoshikazu Tanaka, ansvarig för Toyotas satsning på vätgasdrivna bränslecellbilar, som förklarar poängen med strategin och varför Japan investerar så mycket i en ny infrastruktur.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis fram till valborg!
Alla artiklar gratis till 30 april, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.