Det svenska företaget Oatly har gjort sig kända för striden mot mjölkindustrin. De har profilerat sig som ett hållbart alternativ, och fått fler än veganer och laktosintoleranta att dricka havremjölk. Men nu vill vd:n hellre prata om hälsa – och utesluter inte att företaget kommer gå i en annan riktning framöver.
– Alltså, kommer vi ens göra mat bara? Jag vet inte, säger Toni Petersson.
DIGITAL PRENUMERATION
Läs gratis fram till midsommarafton.
Alla artiklar gratis fram till 23 juni, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.
Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.