Du följer nu ämnet: STOCKHOLMS STAD (sparas i Mitt DN)
Ekonomi

Ökning av annonsering

Investeringarna i reklam ökade under juni och juli, vilket gör att årets första sju månader totalt har gett ett annonslyft på 2 procent jämfört med samma period 2011, enligt branschsiffror.

För juni och juli var lyftet 3 respektive 1 procent, enligt branschorganisationen Sveriges Mediebyråer.

Organisationen, som omfattar de flesta av Sveriges största annonsörer, ser stora skillnader mellan olika kategorier, med tillväxt för internet och TV, medan storstadspressen har tappat 13 procent jämfört med i fjol.

 

Så här jobbar DN med kvalitetsjournalistik: uppgifter som publiceras ska vara sanna och relevanta. Rykten räcker inte. Vi strävar efter förstahandskällor och att vara på plats där det händer. Trovärdighet och opartiskhet är centrala värden för vår nyhetsjournalistik. Läs mer här.
Kommentera artikeln
I samarbete med tjänsten Ifrågasätt erbjuder DN möjligheten att kommentera vissa artiklar. Håll dig till ämnet och håll en god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.