Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2018-12-13 21:23

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/reglerna-for-smygreklam-i-sociala-medier-maste-bli-tydligare/

Ekonomi

”Reglerna för smygreklam i sociala medier måste bli tydligare”

Skärmdump på omstridd annons från förundersökningen.
Skärmdump på omstridd annons från förundersökningen.

Smygreklam i sociala medier är ett växande problem som behöver regleras. Det menar reklamombudsmannen Elisabeth Trotzig. Hon välkomnar de utredningsförslag som lämnades över till regeringen på fredagen.

Snart kommer också en dom som gäller den kända bloggaren "Kissie". Hon misstänks för smygannonsering på Instagram och domen väntas bli vägledande.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in