Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-07-01 21:07

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/reklam-i-tv-da-valjer-tittarna-att-surfa-i-stallet/

EKONOMI

Reklam i tv – då väljer tittarna att surfa i stället

Grafik: Erik Westermark

Numera använder vi inte bara kaffebryggning för att undvika tv-reklamen. Mer än tre av fyra tv-tittare plockar i stället fram den smarta telefonen eller surfplattan när reklamen tar över i rutan, visar en undersökning av våra medievanor.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis hela sommaren!

Alla artiklar gratis fram till 31 augusti, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.