Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-10-30 20:56

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/riktad-reklam-ska-granskas-hardare-nordiskt-samarbete-mellan-konsumentombudsman/

Ekonomi

Riktad reklam ska granskas hårdare – nordiskt samarbete mellan konsumentombudsmän

Foto: Per Larsson/TT

De nordiska Konsumentombudsmännen kommer att utöka sitt samarbete. Ett av huvudskälen är att man gemensamt vill se över insamlingen av personuppgifter och riktad reklam.

– Det gäller att hänga med i utvecklingen. Vi behöver bli bättre på den här typen av frågor, säger Daniel Karfs, biträdande konsumentombudsman.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in