Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-02-22 23:55

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/sa-blev-kritiken-av-sas-reklamfilm-viral-bade-i-sverige-och-internationellt/

Ekonomi

Så blev kritiken av SAS reklamfilm viral – både i Sverige och internationellt

Redan innan midnatt hade SAS hunnit göra sin video ”olistad”.
Redan innan midnatt hade SAS hunnit göra sin video ”olistad”. Foto: Johan Nilsson/TT

Kritikstormen mot SAS reklamfilm ”What is truly Scandinavian?” spreds snabbt internationellt. Spridningen blev stor bland annat via internetforum som 4chan och mycket av kritiken kommer från engelskspråkiga källor, visar DN:s genomgång. 

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in