Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-12-07 17:11

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/sa-blev-kritiken-av-sas-reklamfilm-viral-bade-i-sverige-och-internationellt/

EKONOMI

Så blev kritiken av SAS reklamfilm viral – både i Sverige och internationellt

Redan innan midnatt hade SAS hunnit göra sin video ”olistad”.
Foto: Johan Nilsson/TT

Kritikstormen mot SAS reklamfilm ”What is truly Scandinavian?” spreds snabbt internationellt. Spridningen blev stor bland annat via internetforum som 4chan och mycket av kritiken kommer från engelskspråkiga källor, visar DN:s genomgång.

DIGITAL PRENUMERATION

Missa inte!

Läs DN gratis fram till mars 2023.

Alla artiklar gratis fram till 28 februari 2023, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.