Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-12-01 22:14

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/skadestand-till-influerare-efter-kritiserad-kampanj/

Ekonomi

Skadestånd till influerare efter kritiserad kampanj

Foto: Arbetsförmedlingen

Arbetsförmedlingen ska betala ut skadestånd till influeraren och modellen Natalie Eriksson, efter den hårt kritiserade reklamkampanjen ”Gör Plats”. Kampanjen visade en bild på funktionsnedsatta Natalie Erikssons kropp med en annan influerares ansikte.

– Det känns bra att de har förstått sitt fel, skriver Natalie Eriksson till DN.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in