Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-12-06 02:43

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/sofia-edgren-har-hudvard-blivit-det-nya-modet/

Ekonomi

Sofia Edgren: Har hudvård blivit det nya ­modet?

Ja, mycket pekar på det. Att dagens lilla svarta snarare än en lyxig designerväska är ett ansiktsserum dränkt i snigelslem eller för all del en peptidproppad sheet mask (engångsprodukten som draperas över fejjan som en andra hud) – talar ­siffrorna för: I Sverige omsatte hudvårdssalongerna 2,1 miljarder kronor 2016 – en ­ökning med 44 procent sedan 2008.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in