Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-08-09 13:20

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/spelreklamen-okar-kraftigt-efter-nya-lagen/

EKONOMI

Spelreklamen ökar kraftigt efter nya lagen

Foto: Janerik Henriksson/TT

Genom den nya spellagen som gäller från årsskiftet kan utländska bolag öka sin marknadsföring och slåss om svenskarnas pengar. Nu kan DN visa att mängden spelreklam ökar kraftigt.

Spelbolagen tror dessutom annonsköpen tilltar den närmsta tiden.

– Jag är förvånad över att myndigheter och medier verkar ha trott att det skulle bli mindre marknadsföring, säger Joacim Möller, vd för Ninja Casino.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis till 25 september!

Alla artiklar gratis fram till 25 september, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.