Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-07-26 17:56

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/sponsorexperten-om-coca-cola-missen-har-inte-gjort-sin-laxa/

EKONOMI

Sponsorexperten om Coca-Cola-missen: Har inte gjort sin läxa

00:28. Ronaldos makt är stor – inte bara på fotbollsplanen. Läskjättens värde sjönk med 33 miljarder efter Ronaldos markering.

Fotbollsspelaren Cristiano Ronaldo lyckades få EM-sponsorn Coca-Colas aktiekurs på fall efter att han uppmanat till att dricka vatten i stället. Händelsen belyser hur viktigt det är att sponsorskapet är trovärdigt, tycker sponsorexperten Andreas Ottermark.

– Hade man gjort sin läxa kunde man ställt fram en Bonaqua istället, som också är en Coca-Cola-produkt, säger han.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in