Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-18 09:08

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/svenska-e-handelssuccen-maste-snart-lagga-korten-pa-bordet/

Ekonomi

Svenska e-handelssuccén måste snart lägga korten på bordet

Bild 1 av 2 Tidigare i år öppnade svenska Tictail en butik på Manhattan i New York. ”Techscenen i New York är stark, och mycket av den kretsar kring mode och handel”, säger Birk Nilson.
Foto: Axel Öberg
Bild 2 av 2 Företaget har valt bort San Francisco och Silicon Valley och i stället placerat kontoret i New York.
Foto: Axel Öberg

New York. Svenska Tictail har lockat 125 000 försäljare och 2,5 miljoner produkter till sin e-handelstjänst. En kvarts miljard kronor från riskkapitalbolag har investerats. De kommande åren väntar en ny utmaning: Tjäna egna pengar.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in