Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-28 04:25

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/svenska-spels-vd-sjalvkritisk-om-spelreklamen/

Ekonomi

Svenska Spels vd självkritisk om spelreklamen

Bild 1 av 2 ”Vi behöver komma överens om spelregler där vi själva tar ansvar, utan att någon behöver reglera det för oss”, säger Svenska Spels vd Patrik Hofbauer.
Foto: Adam Daver
Bild 2 av 2 Svenska Spels vd Patrik Hofbauer.
Foto: Adam Daver

Svenska Spel lade en halv miljard på spelreklam under 2018. Nu kallas vd:n och resten av branschen till möte med civilminister Ardalan Shekarabi, som vill diskutera bolagens etiska ansvar. 

– Jag säger inte att vi är felfria, men vi försöker åtminstone, säger Svenska Spels vd Patrik Hofbauer till DN.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in