Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-09-19 20:18

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/svenskarnas-reklamtrotthet-nar-nya-hojder/

EKONOMI

Svenskarnas reklamtrötthet når nya höjder

Nätannonser som anpassar sig efter vad personer har sökt på tros vara en av anledningarna till den växande reklamtröttheten.
Nätannonser som anpassar sig efter vad personer har sökt på tros vara en av anledningarna till den växande reklamtröttheten. Foto: Fredrik Sandberg/TT

Svenskarna är mer trötta på reklam än någonsin tidigare. En av anledningarna tros vara de efterhängsna nätannonserna som ser vad du har letat efter tidigare och anpassar sig efter det.

– Man känner sig förföljd och det är aldrig bra, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges annonsörer.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in