Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-02-22 08:52

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/swedbank-ber-om-ursakt-for-hotfull-ton-i-kundbrev/

Ekonomi

Swedbank ber om ursäkt för hotfull ton i kundbrev

Swedbanks brev skrämmer kunder.
Swedbanks brev skrämmer kunder. Foto: Marc Femenia/TT

Svara på bankens frågor – annars stänger vi ditt konto.

Swedbanks ”hotbrev” har irriterat och skrämt kunderna som fått dem. 

Banken ber om ursäkt för tonen i breven, men påpekar att de är skyldiga att ställa frågorna.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in