Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-12-15 04:49

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/tallink-silja-fallt-for-sexistisk-reklam/

Ekonomi

Tallink Silja fällt för sexistisk reklam

Tallink Siljas färja MS ”Romantika” stävar fram i Stockholms skärgård. Foto: Calle Eklund/V-wolf / Wikimedia Commons (CC BY 3.0)

Ett reklamblad som lagts ut i hytterna på Tallink Siljas färjor, med en bild på en kvinna iklädd en djupt urringad topp, har av Reklamombudsmannen (RO) befunnits vara könsdiskriminerande. Kvinnan ”framställs som ett rent sexobjekt”, skriver RO.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in