Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-12-05 12:58

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/ekonomi/victorias-secret-lagger-ned-tv-sand-visning/

Ekonomi

Victoria's Secret lägger ned tv-sänd visning

Tittarsiffrorna för underklädesjättens tv-show förra året var de lägsta sedan 1995.
Tittarsiffrorna för underklädesjättens tv-show förra året var de lägsta sedan 1995. Foto: Timothy A Clary/AFP

Den amerikanska underklädesjätten Victoria's Secret lägger ned sin traditionella tv-sända modevisning. Försäljningen har dalat de senaste två åren och företaget har ofta beskyllts för att objektifiera kvinnor. Samtidigt har man kämpat för att nå en yngre generation som verkar föredra enklare och mindre sexualiserande plagg.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in