Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-12-10 18:40

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/insidan/skarmar-verkar-inte-vara-vagen-till-kunskap-snarare-tvartom/

Insidan

”Skärmar verkar inte vara vägen till kunskap, snarare tvärtom”

Barnen i förskolan ska använda digitala verktyg på ett sätt som stimulerar utveckling och lärande, enligt läroplanen som började gälla den 1 juli. Foto: Nicklas Thegerström

Risk för kunskapsras eller ett effektivt hjälpmedel i undervisningen? Många läsare har hört av sig efter Insidans artiklar om digitalisering i skolan och förskolan. I dag publicerar vi några av inläggen.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in