Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-06-28 08:40

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/annonsdirektorer-om-coronakrisen-prioritera-svenska-traditionella-medier-nar-ni-annonserar/

KULTURDEBATT

Kulturdebatt. Annonsdirektörer om coronakrisen: ”Prioritera svenska traditionella medier när ni annonserar”

Bild 1 av 2
Foto: Jeppe Gustafsson/TT
Bild 2 av 2 Alexander Lydecker, CCO Bonnier News

Fortsatta investeringar i globala sociala nätverk är fel väg att gå i coronakrisens tid. Annonsörerna bör i stället prioritera svenska medier – både för resultatets och samhällsansvarets skull, skriver Alexander Lydecker och Joakim Flodin.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis hela sommaren!

Alla artiklar gratis fram till 31 augusti, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.