Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-04-25 12:10

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/de-valjer-latarna-som-ger-lust-att-shoppa/

Kultur

De väljer låtarna som ger lust att shoppa

– Vad vi kan göra är att spela kvalitetsmusik som är hållbar, att det inte bara är topp 50 utan också Radiohead och nigeriansk funk, säger Madlen Schneps och Edvin Edvinsson i Baked som sammanställer musik för butiker. Foto: Tomas Ohlsson

Black Friday, julhandel, mellandagsrea… shoppingmusikens högtid är nu. Edvin Edvinsson och Madlen Schneps från Baked är några av dem som bestämmer vad du hör när du handlar. Deras arbete blir allt viktigare för butikers identitet, men ny forskning visar samtidigt att butiksmusik gör oss utmattade.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in