Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2018-12-11 19:15

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/konsertrecensioner/norrmalmstorgsdramat-som-opera-i-minimalistisk-tonsattning/

Konsertrecensioner

Norrmalmstorgsdramat som opera i minimalistisk tonsättning

Anna Näsström, Agnes Auer, Anna Larsson, Tobias Westman och Anders Larsson
Bild 1 av 2 Anna Näsström, Agnes Auer, Anna Larsson, Tobias Westman och Anders Larsson Foto: P-J Jansson
Anders Larsson, Tobias Westman, Anna Näsström och Göran Eliasson
Bild 2 av 2 Anders Larsson, Tobias Westman, Anna Näsström och Göran Eliasson Foto: P-J Jansson

 Musikaliskt bygger kompositören Albert Schnelzer på ett slags utvidgad minimalism, skriver Camilla Lundberg om ”Norrmalmstorgsdramat”.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in