Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-06-05 11:10

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/konsertrecensioner/norrmalmstorgsdramat-som-opera-i-minimalistisk-tonsattning/

Konsertrecensioner

Norrmalmstorgsdramat som opera i minimalistisk tonsättning

Bild 1 av 2 Anna Näsström, Agnes Auer, Anna Larsson, Tobias Westman och Anders Larsson
Foto: P-J Jansson
Bild 2 av 2 Anders Larsson, Tobias Westman, Anna Näsström och Göran Eliasson
Foto: P-J Jansson

 Musikaliskt bygger kompositören Albert Schnelzer på ett slags utvidgad minimalism, skriver Camilla Lundberg om ”Norrmalmstorgsdramat”.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in