Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-11-20 16:47

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/konstrecensioner/konstrecension-drabbande-konst-av-kollektiva-sar/

Konstrecensioner

Konstrecension: Drabbande konst av kollektiva sår

Bild 1 av 5 Kader Attia ”The Repair from Occident to Extra-Occidental Cultures” .
Foto: Linda Nylind
Bild 2 av 5 Kader Attia ”Shifting borders”.
Foto: Linda Nylind
Bild 3 av 5 Vy från Mike Nelsons installation ”The Asset Strippers” på Tate Britain.
Foto: Matt Greenwood
Bild 4 av 5 Vy från Mike Nelsons installation ”The Asset Strippers” på Tate Britain.
Foto: Matt Greenwood
Bild 5 av 5 Detalj från Mike Nelsons installation ”The Asset Strippers” på Tate Britain.
Foto: Matt Greenwood

Den franske konstnären Kader Attia och britten Mike Nelson arbetar båda med såriga historiska snittytor. Magnus Bons har sett deras tankeväckande utställningar i London.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in