Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-19 12:31

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/konstrecensioner/konstrecension-scenografi-som-sjalvstandig-konstart/

Konstrecensioner

Konstrecension: Scenografi som självständig konstart

Bild 1 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss i utställningen ”Tecknade scener” 2019
Foto: Foto: Åsa Lundén / Moderna Museet
Bild 2 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss, Slutakt, Don Juan, 1983.
Foto: Albin Dahlström / Moderna Museet
Bild 3 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss, Blodsbröllop, 1970.
Foto: Albin Dahlström / Moderna Museet
Bild 4 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss, Skogen, Macbeth, 1987.
Foto: Albin Dahlström / Moderna Museet

Gunilla Palmstierna-Weiss verkar i skärningspunkten mellan scenografi och bildkonst. Sebastian Johans ser starka prov på hennes arbete i Moderna museets visningsmagasin.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in