Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-10-28 10:31

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/konstrecensioner/konstrecension-scenografi-som-sjalvstandig-konstart/

Konstrecensioner

Konstrecension: Scenografi som självständig konstart

Bild 1 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss i utställningen ”Tecknade scener” 2019
Foto: Foto: Åsa Lundén / Moderna Museet
Bild 2 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss, Slutakt, Don Juan, 1983.
Foto: Albin Dahlström / Moderna Museet
Bild 3 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss, Blodsbröllop, 1970.
Foto: Albin Dahlström / Moderna Museet
Bild 4 av 4 Gunilla Palmstierna-Weiss, Skogen, Macbeth, 1987.
Foto: Albin Dahlström / Moderna Museet

Gunilla Palmstierna-Weiss verkar i skärningspunkten mellan scenografi och bildkonst. Sebastian Johans ser starka prov på hennes arbete i Moderna museets visningsmagasin.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in