Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-12-10 18:52

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/ingegard-waaranpera-arets-scenkonstbiennal-ar-pampig-och-motsagelsefull-med-risk-for-moralism/

Krönikor

Ingegärd Waaranperä: Årets Scenkonstbiennal är pampig och motsägelsefull – med risk för moralism

Bild 1 av 3 Seminarierna på Scenkonstbiennalen ställde frågor om identitet och makt. Om hur man genom­skådar ­patriarkala strukturer.
Foto: PotatoPotato
Bild 2 av 3 Om varifrån rädslan för den tjocka kvinnokroppen kommer.
Foto: Okänd
Bild 3 av 3 Och om hur människor med funktionsnedsättningar kan ta på plats på scenerna.
Foto: David Thibel

Ett spretigare, mer motsägelsefullt evenemang än årets Scenkonstbiennal i Malmö går knappt att föreställa sig. Stort och smått, pampigt och helgalet, syrligt som marmelad i ett dagisbarns mun och bittert som förtvivlan i en flyktings hjärta.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in