Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-04-09 19:14

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/kronikor/susanne-ljung-logotypen-talar-om-vilken-typ-du-ar/

Kultur

Susanne Ljung: Logotypen talar om vilken typ du är

Stora logotyper tar allt större plats, till exempel på väskorna som amerikanska Supreme och franska Louis Vuitton tagit fram. Här i sällskap med fotomodellen Naomi Campbell. Burberry och Christian Dior är ett par andra modemärken som gärna visar sina namn.
Stora logotyper tar allt större plats, till exempel på väskorna som amerikanska Supreme och franska Louis Vuitton tagit fram. Här i sällskap med fotomodellen Naomi Campbell. Burberry och Christian Dior är ett par andra modemärken som gärna visar sina namn. Foto: IBL

STILKRÖNIKA. Finanskraschen gjorde det smutsigt att stoltsera med logotyper på kläder – de var ju oftast avsedda att visa på exklusivitet och höga priser. Men nu har vi glömt bort allt det där och om varumärket ska synas på den lilla skärm där du tittar på Instagram, ja då måste det vara stort. 

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in