Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-28 15:15

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/magasinet-offside-slutar-med-spelreklam-vi-maste-ta-stallning/

Kultur

Magasinet Offside slutar med spelreklam: ”Vi måste ta ställning”

Anders Bengtsson, chefredaktör på fotbollsmagasinet Offside.
Anders Bengtsson, chefredaktör på fotbollsmagasinet Offside. Foto: Ola Kjelbye

Fotbollsmagasinet Offside upphör med all reklam från spelbolag. Chefredaktörerna vill värna den journalistiska trovärdigheten och tar risken att förlora en halv miljon i årliga annonsintäkter. 

– Vi måste ta ställning för att den journalistiska integriteten inte ska naggas i kanten, säger Anders Bengtsson, chefredaktör.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in