Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-03-24 07:22

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/ny-reklam-del-tva-feminismen-kan-bli-vinst-for-foretagen/

KULTUR

Ny reklam, del två: Feminismen kan bli vinst för företagen

Flera företag har under hösten anlitat feministiska förebilder för sina reklamkampanjer. Förhoppningen är att personerna ska ladda varumärket med positiva värderingar. Men vem tjänar mest på det – kvinnokampen eller kapitalet?

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis fram till midsommarafton.

Alla artiklar gratis fram till 23 juni, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.