Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-06-10 01:56

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/ola-andersson-nobelstiftelsen-har-sankt-sitt-varumarke/

KULTUR

Ola Andersson: Nobelstiftelsen har sänkt sitt varumärke

Foto: DAVID CHIPPERFIELD ARCHITECTS

Problemet för Nobelstiftelsen är att prisutdelaren i egen hög person tagit sin hand från den byggnad där det är tänkt att han eventuellt skall dela ut deras pris, skriver Ola Andersson.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis hela sommaren.

Alla artiklar gratis fram till 31 augusti, sen för halva priset i ett helt år (endast 75 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.