Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-06-03 02:27

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/polisen-satsade-350000-kronor-pa-ny-strategi-med-influerare/

Kultur

Polisen satsade 350.000 kronor på ny strategi med influerare

Foto: Bertil Ericson/TT

Polisen betalade tolv influerare närmare 15.000 kronor per Instagrambild. Syftet var att nå nya målgrupper och locka fler att söka till polisutbildningar. ”Vi har jättetuffa krav på oss att det ska bli mer poliser”, säger Lena Glennert, kommunikationsstrateg på polisen.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in