Hoppa till innehållet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-06-25 03:40

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/polisen-satsade-350000-kronor-pa-ny-strategi-med-influerare/

KULTUR

Polisen satsade 350.000 kronor på ny strategi med influerare

Foto: Bertil Ericson/TT

Polisen betalade tolv influerare närmare 15.000 kronor per Instagrambild. Syftet var att nå nya målgrupper och locka fler att söka till polisutbildningar. ”Vi har jättetuffa krav på oss att det ska bli mer poliser”, säger Lena Glennert, kommunikationsstrateg på polisen.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs DN gratis hela sommaren!

Alla artiklar gratis fram till 31 augusti, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online. 

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.