Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-19 09:54

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/produkterna-flyter-in-i-tv-serierna/

Kultur

Produkterna flyter in i tv-serierna

Bild 1 av 3 Produktplacering i TV. Cheerios fick plötsligt en biroll i "Våra bästa år", Snapple i komediserien "30 rock" och cigaretterna Lucky Strike i "Mad men".
Foto: ALAMY
Bild 2 av 3 Succéserien "Solsidan" bekostas delvis av produktplacering.
Foto: Morgan Norman / Söderberg Agentur/TV 4
Bild 3 av 3 Alec Baldwin, Tina Fey och Tracy Morgan i prisbelönta serien "30 rock".
Foto: Mitchell Haaseth / NBC/TV 4
Plötsligt äter tv-karaktärerna Cheerios i varje scen. En man i Snapplekostym springer förbi i rutan. Produktplacering i tv är en växande bransch, och nu är den på väg att explodera.
Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in