Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-10-18 02:02

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/provokativ-pr-far-oss-att-lyssna/

Kultur

Provokativ pr får oss att lyssna

Bild 1 av 3 Sofia Hultman sätter upp affischer för Pridefestivalens uppmärksammade pr-kampanj.
Foto: Nicklas Thegeström
Bild 2 av 3 Försvunnen flickvän-affisch döljer kampanj mot kvinnovåld.
Foto: Nicklas Thegeström
Bild 3 av 3 cp-dockan Gil.
Foto: Nicklas Thegeström
En ”cp-docka”, en trapphuslapp om en misshandlad kvinna som är försvunnen och en uppmaning om att byta sexualitet. De spektakulära reklamkampanjerna tar till ironi, humor och allvar för att lyckas nå ut i bruset.
Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in