Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-02-04 04:22

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/publicitet-till-varje-pris/

KULTUR

Publicitet till varje pris

Rebecca Black har lyckats åstadkomma en massiv berömmelse mycket snabbt.
Foto: Youtube

På bara ett par veckor har trettonåriga Rebecca Black blivit en av de allra mest omtalade personerna på internet. Men hon är inte älskad, utan hatad. DN:s Hanna Fahl försöker förstå antihajpen och den negativa publicitetens kändisskap.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis fram till valborg!

Alla artiklar gratis till 30 april, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.