Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-01-20 06:30

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/sa-anvands-influerare-for-att-locka-besokare/

Kultur

Så används influerare för att locka besökare

Organisationer och kulturinstitutioner har samarbetat med en lång rad influerare, däribland Naturhistoriska Riksmuseet med Clara Henry och Swedish Lapland Visitors Board som stöttade trailrunner-influeraren Emelie Forsberg.
Organisationer och kulturinstitutioner har samarbetat med en lång rad influerare, däribland Naturhistoriska Riksmuseet med Clara Henry och Swedish Lapland Visitors Board som stöttade trailrunner-influeraren Emelie Forsberg. Foto: Christine Olsson / TT, Eva Tedesjö och Claudio Bresciani / TT

Gratis får de hotellnätter, middagar, utställningar och en plats på listan till Guldbaggegalan. Influerare blir allt populärare när kommuner och kulturorganisationer vill göra reklam. Men vad händer när alla vill hoppa på tåget?

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in