Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-04-11 19:04

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/dansrecension-det-ar-som-att-deborah-hay-haft-tillgang-till-en-outsinlig-kalla-av-rorelser/

Scenrecensioner

Dansrecension: ”Det är som att Deborah Hay haft tillgång till en outsinlig källa av rörelser”

Bild 1 av 2 Eva Mohn i ”The man who grew common in wisdom”.
Foto: Dajana Lothert
Bild 2 av 2 Anand Bolder, Adam Schütt, Eleanor Campbell och Suelem de Oliveira da Silva i ”The match”
Foto: Urban Jörén

Den kultförklarade koreografen Deborah Hay sätter som nybliven medlem i Cullbergfamiljen upp nyckelverket ”The match”. Det hemfaller aldrig åt det repetitiva, variationerna avlöser i stället varandra i högt tempo. Men det är inte huvudnumret som gör starkast intryck på DN:s Lisa Boda, utan det inledande solot.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in