Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2021-01-28 11:02

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/de-lorigine-och-half-life-pa-kungliga-operan-i-stockholm/

Scenrecensioner

De l’origine och Half life på Kungliga Operan i Stockholm

Koreograferna Sharon Eyal och Olivier Dubois har fått skapa varsitt nytt verk, exklusivt för Kungliga Baletten. På bilden Eyals verk ”Half life”. Hans Nilsson
Koreograferna Sharon Eyal och Olivier Dubois har fått skapa varsitt nytt verk, exklusivt för Kungliga Baletten. På bilden Eyals verk ”Half life”. Hans Nilsson Foto: Hans Nilsson

Två specialbeställda verk av Olivier Dubois och Sharon Eyal för Kungliga baletten kombinerar dystopisk rörelseinstallation med eruptiv kraft. Särskilt Eyals verk är raffinerat och lysande, skriver Örjan Abrahamsson.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in