Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-05-27 02:43

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/fanny-och-alexander-i-goteborg-matriarkalt-maskspel-men-utan-magi/

Scenrecensioner

Scenrecension: ”Fanny och Alexander” i Göteborg – matriarkalt maskspel utan magi

Mia Höglund-Melin som Emilie och Jakob Eklund som biskopen i ”Fanny och Alexander” på Göteborgs stadsteater.
Mia Höglund-Melin som Emilie och Jakob Eklund som biskopen i ”Fanny och Alexander” på Göteborgs stadsteater. Foto: Ola Kjelbye

Eva Bergman ökar utrymmet för kvinnorna, men tonar ner svärtan och magin när hon sätter upp sin far Ingmar Bergmans ”Fanny och Alexander”.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in