Vi har förtydligat hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2019-05-20 14:59

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/maskeradbalen-pa-metropolitan/

Scenrecensioner

”Maskeradbalen” på Metropolitan

Bild 1 av 5 Marcelo Alvarez i Metropolitans ”Maskeradbalen” har en lödig tenor med italienskt bett medan Sondra Radvanovsky gör ett känsligt uttömmande porträtt av Amelia.
Foto: Ken Howard
Bild 2 av 5 Andrea Carè i ”Maskeradbalen” på Kungliga Operan.
Foto: Hans Nilsson
Bild 3 av 5 Yinija Gong i ”Maskeradbalen” på Folkoperan.
Foto: Mats Bäcker
Bild 4 av 5 Astrid Robillard och Rickard Söderberg i Malmöoperans ”Carmen”.
Foto: Malin Arnesson
Bild 5 av 5 Elisabeth Strid i ”Rusalka” på Göteborgsoperan.
Foto: Mats Bäcker
Sångarna är bitvis helt bländande i Metropolitans ”Maskeradbalen” som livesänts på bio. Martin Nyström konstaterar att operaåret även har bjudit på en Carmen i strumplästen och en förgörande vacker ”Rusalka”.
Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in