Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-02-17 06:16

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/maskeradbalen-pa-metropolitan/

Kultur

”Maskeradbalen” på Metropolitan

Bild 1 av 5 Marcelo Alvarez i Metropolitans ”Maskeradbalen” har en lödig tenor med italienskt bett medan Sondra Radvanovsky gör ett känsligt uttömmande porträtt av Amelia.
Foto: Ken Howard
Bild 2 av 5 Andrea Carè i ”Maskeradbalen” på Kungliga Operan.
Foto: Hans Nilsson
Bild 3 av 5 Yinija Gong i ”Maskeradbalen” på Folkoperan.
Foto: Mats Bäcker
Bild 4 av 5 Astrid Robillard och Rickard Söderberg i Malmöoperans ”Carmen”.
Foto: Malin Arnesson
Bild 5 av 5 Elisabeth Strid i ”Rusalka” på Göteborgsoperan.
Foto: Mats Bäcker
Sångarna är bitvis helt bländande i Metropolitans ”Maskeradbalen” som livesänts på bio. Martin Nyström konstaterar att operaåret även har bjudit på en Carmen i strumplästen och en förgörande vacker ”Rusalka”.
Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in