Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-01-25 04:30

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/scenrecensioner/operarecension-siljansringens-rhenguldet-blir-en-sedelarande-saga-till-slut/

Scenrecensioner

Operarecension: Siljansringens ”Rhenguldet” blir en sedelärande saga till slut

Katarina Böhm - Wellgunde, Alexandra Büchel - Woglinde, Elisabeth Leyser - Flosshilde Foto: P-J Jansson

Den fantasyförankrade uppsättningen av ”Rhenguldet” lyfter fram det bästa och sämsta med Wagner: En musikaliskt stark och tidlös berättelse, men också framstående sångsolister som lajvar ”Sagan om ringen”. Den decimerade orkestreringen lyckas dock på ett häpnadsväckande sätt bibehålla den musikaliska kraften, skriver Johanna Paulsson.  

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in