Hoppa till innehållet

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

En utskrift från Dagens Nyheter, 2020-03-31 09:48

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur-noje/teaterrecension-flytande-identiteter-och-mycket-musik-i-pjasen-om-leila-k/

Scenrecensioner

Teaterrecension: Flytande identiteter och mycket musik i pjäsen om Leila K

Arazo Abdulla och Sepideh Khodarahmi i "K".
Arazo Abdulla och Sepideh Khodarahmi i "K". Foto: Matilda Rahm

Föreställningen ”K” på Kulturhuset Stadsteatern glider mellan roller: å ena sidan upproret mot ett sexistiskt och rasistiskt samhälle, å andra sidan det vilsna frågande barnet. Det är en säregen poetisk text som får sin rytm av musiken, skriver DN:s Anna Håkansson.

Detta är en låst artikel. Logga in som prenumerant för att fortsätta läsa. Logga in