Du följer nu ämnet: STOCKHOLMS STAD (sparas i Mitt DN)
Kultur

Unilever hotar bojkotta Facebook

Foto: Utrecht Robin/action press/REX

Holländska livsmedelsföretaget Unilever, som är världens näst största annonsör och årligen spenderar 77 miljarder kronor på annonsering, hotar dra in alla sina annonser på Facebook. 

Keith Weed, företagets marknadschef, sa i ett uttalande på måndagen att företaget hotar dra in all sin annonsering på Facebook och Google om plattformarna fortsätter splittra samhället och misslyckas med att skydda barn och stoppa hatspråk: ”Våra kunder måste kunna lita på våra märken.” 

Unilever äger bland annat varumärkena Dove, Ben & Jerry's, Knorr, Flora och Axe.

Kommentera artikeln
I samarbete med tjänsten Ifrågasätt erbjuder DN nu möjligheten att kommentera artiklar på Ledare, DN Debatt, Kultur, Insidan och Sthlm. Kanske kan du bidra med andra synvinklar och fakta? Håll dig till ämnet och håll en god ton. Visa respekt för andra skribenter och berörda personer i artikeln. Vi tar bort inlägg som vi bedömer är olämpliga.