Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2022-11-26 14:28

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur/bokbranschen-reagerar-pa-jatten-spotifys-satsning-pa-ljudbocker/

BÖCKER

Bokbranschen reagerar på jätten Spotifys satsning på ljudböcker

Den svenska bokbranschen avvaktar efter Spotifys entré.
Foto: Stefano Cavoretto / Alamy Stock Photo

I veckan fick Spotifys 320 miljoner användare tillgång till ljudböcker upplästa av kändisar. Medan konkurrenterna fokuserar på populärlitteratur erbjuder strömningsjätten i stället klassiker. Är det ett test eller ett seriöst försök att slå sig in i en växande bransch?

DIGITAL PRENUMERATION

Missa inte!

Läs DN gratis fram till mars 2023.

Alla artiklar gratis fram till 28 februari 2023, sen för halva priset i ett helt år (endast 69 kr/mån). Efter kampanjperioden gäller ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.