Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-06-06 19:36

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur/emil-henrohn-byter-tiktok-mot-melodifestivalen/

MUSIK

Emil Henrohn byter Tiktok mot Melodifestivalen

Emil Henrohn, som också är musikalartist, slog igenom med karaktären ”Mamma” på Tiktok. I fjol släppte släppte han sin debutsingel ”Jag är mamma”.
Foto: Tove Floss/Universal Music

Musikalartisten Emil Henrohn fick sitt stora publika genombrott på Tiktok. I dag har han över 500 000 följare på plattformen. Nu tar han steget vidare och förverkligar sin livslånga dröm om att tävla i Melodifestivalen med låten ”Mera, mera, mera”.

– Melodifestivalen har alltid varit mitt mål, säger han.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis hela sommaren.

Alla artiklar gratis fram till 31 augusti, sen för halva priset i ett helt år (endast 75 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.