Hoppa till innehållet Ge oss feedback gällande tillgänglighet

En utskrift från Dagens Nyheter, 2023-09-25 08:16

Artikelns ursprungsadress: https://www.dn.se/kultur/kristofer-ahlstrom-att-vara-woke-ar-det-basta-affarsbeslut-ett-foretag-kan-ta/

KULTUR | KRÖNIKA

Kristofer Ahlström: Att vara ”woke” är det bästa affärsbeslut ett företag kan ta

Kid Rock uppträder på Carolina rebellion festival i Charlotte.
Foto: Rockstar photography/Alamy

Ölmärket Bud Light befinner sig i kikarsiktet för skjutglada konservativa sedan bryggeriet samarbetat med en transperson. Men inkluderande reklamkampanjer är nästan alltid lönsamma affärer, skriver Kristofer Ahlström.

DIGITAL PRENUMERATION

Passa på!

Läs gratis till lucia.

Alla artiklar gratis fram till 13 december, sen för halva priset i ett helt år (endast 75 kr/mån). Därefter ord. pris 149 kr/mån. Ingen bindningstid. Säg upp enkelt online.

  • DN.Prio

    Dagligt nyhetsbrev med handplockad läsning

  • DN.se

    Obegränsad tillgång till alla artiklar på DN.se

  • e-DN

    Tidningen i digital version (Ingår första 30 dagarna)

Genom att klicka på "Godkänn köp" godkänner jag prenumerationsvillkoren och bekräftar att jag tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy. Dagens Nyheter är en del av Bonnier News AB, som ansvarar för kundrelationen samt för behandlingen av dina personuppgifter. Erbjudandet gäller endast nya prenumeranter.